لیست اختراعات علي آذربر


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ اظهارنامه: 1391/02/12
تاریخ ثبت: 1391/09/28
خلاصه اختراع:

سيستم تخمين عمق شي متحرك در تصوير بوسيله دو دوربين با تاثير ميزان تغير سايزشي جهت افزايش دقت

تاریخ اظهارنامه: 1390/03/01
تاریخ ثبت: 1390/05/03
خلاصه اختراع:

‏اخطار دهنده ترمز در موقع فشار پدال ترمز با شدت بالا و سرعت بالا ‏در طي رانندگي در طول روز بارها و بارها پيش مي آيد كه از پدال ترمز بواي نگه داشتن خودرو استفاده شو د . بعلور معول با فشار دادن پدال ترمز چراغ ترمز پشت روشن مي شود كه خودروهاي پشتي با مشاهده روشن شدن اين چراغ . اگر در فاصله مناسبي با خودروي جلو يي باشند مي توانن سرعت و فاصله خود را تنظيم كنند و يا ا گر سرعت آنها نيز بالا بود در صورت امكان تغيير مسير مي دهند. عملكرد روشن شدن اين چراغ در سرعت هاي بالا و پايين يكي مي باشد ، به اين معني كه چه در سرعت هاي بالا و چه در سرعت هاي پايين راننده پدال ترمز را با هر قدرتي فشار دهد ، چراغ ترمز پشت روشن مي شود و در واقع اگر راننده خودروي پشتي ديد كافي نداشته باشد . نمي تواند درك كند كه راننده جلويي چرا ترمز نموده و يا اين ترمز براي كنترل موقت خودرو مي باشد يا اينكه به جهت سرعت با لاي ماشين جلويي و يا حتي تصادف با ماشين ديگري مي باشد . لذا مي توان با نصب يك سيستم كنتر لي ميزان شدت تر مز را با بقيه سيستم ها هماهنگ نمود. ، به اين معني كه هرگاه راننده در سرعت هاي بالا و يا در مواقعي كه با ديدن مانعي در مقابل پدال ترمز را با قدرت بالا فشار مي دهد چراغ فلاشر نيز روشن شود. . ‏تفاوت روشن شدن چراغ ترمز با اين حالت در اين مي باشد كه راننده اگر پدال ترمز را بطور عادي و براي ترمز فشار دهد فقط چراغ ترمز روشن شود و اگر ‏در سرعت بالا و با قدرت بالا در مواقع خاص پدال ترمز ‏را فشار دهد چراغ فلاشر هم روشن شود. با فراگير شدن اين سيستم راننده خودرو هاي عقبي متوجه مي شوند كه خودروي جلويي يا سرعت بالايي دارد و يا با ماشين جلوتر خود فاصله بسيار نزديكي دارد كه مجبور به فشار پدال ترمز با قدرت بالا و خيلي سر يع شده است. كه با روشن شدن چراغ شدن فلاشر خودروي جلويي راننده خودروي عقبي هم بتواند براي كنترل خودروي خود تصميم گيري بهتري نمايد . ‏اين سيستم ٣ ‏حالت كاري دارد كه به ترتيب زير عمل مي كند : ‏حالت اول در سر عت هاي بالاتر از ٨٠ ‏كيلو متر بر ساعت اتفاق مي افتد. در اين حالت وقتي راننده پدال ترمز رافشار مي دهد، فرمان روشن شدن فلاشر از طرف ECU ‏صادر مي شود. معيار سنجش سرعت در اين سيستم سنسور سرعت مي باشد . در تمام ماشين هاي انژكتوري سنسور سرعت وجو د دارد. در صورت نبود اين سنسور مي توان به راحتي روي ماشين نصب نمود. حالت دوم وقتي اتفاق مي افتد كه راننده با قدرت بالاتر از ٣٠٠ ‏تا ۴٠٠ ‏نيوتن پدال ترپ را ثشار دهد . در ادن حالت سنسور لودسار يك سيگنال به ECU ‏واحد كنترل الكتر.نيكي ارسال مي كند. ECU با پردازش اطلاعات دريافتي و مقايسه آن فرمان روشن شدن فلاشر را صادر مي نمايد. حالت سوم تركيبي از حالت اول و سود مي باشد . كه در آن هم سرعت خودرو بالاي ٨٠ ‏كيلومتر بر ساعت است و هم پدال با فشار بالاتر از ٣٠٠ ‏تا ٣٠٠ ‏نيوتن فشرده مي شود. ‏

تاریخ اظهارنامه: 1391/01/27
تاریخ ثبت: 1391/07/24
خلاصه اختراع:

در طي رانندگي در طول روز بارها و بارها پيش مي آيد كه از پدال ترمز براي نگه داشتن خودرو استفاده شود . بطور معمول با فشار دادن پدال چراغ قرمز ترمز پشت روشن مي شود كه خودر وهاي پشتي با مشاهده روشن شدن اين چراغ اگر در فاصله مناسبي با خودروي جلويي باشد مي توانند سرعت و فاصله خود را تنظيم كنند و يا نيز اگر سرعت آنها بالا بوده در صورت امكان تغيير مسير دهند.عملكرد روشن شدن اين چراغ در سرعت هاي بالا و پايين يكي مي باشد به اين معني كه چه در سرعت هاي بالا و چه در سرعت هاي پايين راننده پدال ترمز را با هر قدرتي كه فاشار دهد چراغ ترمز پشت روشن مي شود و در واقع اگر راننده خودروي پشتي ديد كافي نذاشته باشد نمي تواند درك كند كه راننده جلويي چرا ترمز نموده و با اين ترمز براي كنترل موقت خودرو مي باشد با اينكه به جهت سرعت بالاي ماشين جلويي و يا حتي تصادف با ماشين ديگري مي باشد.لذا مي توان با نصب يك سيسنم كنترلي ميزان شدت ترمز را با بقيه سيستم ها هماهنگ نمود.به اين معني كه هر وقت راننده در سرعت هاي بالا و يا در مواقعي كه با ديدن مانعي در مقابل پدال ترمز را به طور عادي و براي ترمز فشار دهد فقط چراغ ترمز روشن شود و اگر در سرعت بالا و قدرت بالا در مواقع خاص پدال ترمز را فشار دهد چراغ فلاشر هم روشن شود.با فراگير شدن اين سيستم راننده خودروهاي عقبي متوجه مي شوند كه خودروي جلويي يا سرعت بالايي دارد و يا باماشين جلويي خود فاصله بسيار نزديكي دارد كه مجبور به فشار پدال ترمز با قدرت بالا و خيلي سريع شده است كه با روشن شدن چراغ شدن فلاشر خودروي جلويي راننده خودروي عقبي هم بتواند براي كنترل خودروي خود تصميم گيري بهتري نمايد اين سيستم سه حالت كاري دارد كه به ترتيب زير عمل ميكندد: 1-سرعت بالاتر از 80كيلومتر بر ساعت اتفاق مي افتد در اين حالت وقتي راننده پدال ترمز را فشار مي دهد فرمان روشن شدن فلاشر از طرف ECU صادر ميشود .معيار سنجش سرعت در اين سيستم سنسور سرعت مي باشد در تمام ماشين هاي انژكتوري سنسور سرعت وجود درد . در صورت نبود اين سنسور ميتوان به راحتي روي ماشين نصب نمود 2-حالت دوم وقتي اتفاق مي افتد كه راننده با قدرت بالا تر از 300 تا 400 نيوتن پدال ترمز را فشار دهد . در اين حالت سنسور لودسل يك سيگنال ECU واحد كنترل الكترونيكي ارسال مي كند ECU با پردازش اطلاعات دريافتي و مقايسه آن فرمان روشن شدن فلاشر را صادر مي نمايد 3-حالت سوم تركيبي از حالت اول و سوم مي باشد كه در ان هم سرعت خودرو بالاي 80 كيلو متر است و هم پدال با فشار بالاتر از 300 تا 400 نيوتون فشرده مي شود.

موارد یافت شده: 3